Stockmannin Helsingin-tavarataloon avataan syyskuussa pop up -myymälä, jossa vanha klassikko kohtaa uuden ajattelutavan, kun legendaarinen One Way -myymälä palaa kuukauden ajaksi palvelemaan asiakkaita syksyn muotiviikoilla.

Nimeä lukuun ottamatta lähes kaikki on kuitenkin toisin kuin ennen. Tyylissä on vain yksi tie – kohderyhmät ja ennakko-oletukset on heitetty romukoppaan. Osastolta ei löydy erikseen miesten ja naisten vaatteita, vaan jokainen saa valita mieleisensä tuotteet pelkästään oman tyylinsä perusteella.

Pop up -myymälän valikoiman on kuratoinut tyylien taituri stylisti Minttu Vesala.
One Way -myymälä on jatkoa Stockmannin yksilöllisyyttä korostavalle markkinoinnille.

Kampanjaidea lähti halusta herättää keskustelua pukeutumista rajoittavista tyylinormeista ja tuulettaa muotialan perinteisiä jakolinjoja. Henkilökohtaisen tyylin ei tule määräytyä sen mukaan, kummalle sukupuolelle vaatteet on suunniteltu.

Teollaan Stockmann haluaa muistuttaa, että vaatteet ovat ennen kaikkea tyyli-ilmaisun väline, eikä kenenkään pitäisi ulkopuolelta sanella sitä, millaisissa vaatteissa meistä kukin olonsa mukavaksi kokee.

Stockmannin asiakkuusjohtaja Anna Salmi muistuttaa, että ei ole olemassa perusteltua syytä sille, miksi mies ei voisi pukeutua silkkipaitaan tai nainen kravattiin.

– Yhteiskunnan normit rajoittavat turhaan tapaa, jolla miellämme tyylin ja pukeutumisen. Tällä kampanjalla haluamme herättää keskustelua ja haastaa paitsi itseämme, myös yhteistyökumppaneitamme pohtimaan muodin merkityksiä aina suunnittelusta esillepanoon, sanoo Salmi Stockamnnin lehdistötiedotteessa.

One Way- pop up avataan Stockmannin Helsingin keskustan tavarataloon kuukauden ajaksi 7.9. alkaen.